Onvergetelijk begin van 2014.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu Onvergetelijk begin van 2014.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu

Onvergetelijk begin van 2014....

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

04 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Als eerste wil ik iedereen nog een GELUKKIG NIEUWJAAR wensen.
Daar zijn we dan weer vanuit een heel warm Brisbane met vandaag temperaturen rond de 43 graden!!!! Er is nu sprake van een hittegolf hier in Australie, dus zitten wij vooral in het zwembad of binnen bij de airco. Mooi een gelegenheid om alles weer bij te werken, want buiten is het echt niet om uit te houden. 2014 is nu een paar dagen onderweg en het jaar is onvergetelijk begonnen....

Eerst nog even terug naar de kerstdagen. Op kerstavond gingen we gezellig met een grote groep (vooral Nederlanders) barbequen in een park aan de rivier in Brisbane. Een zeer gezellige avond waarbij de nodige pilsjes er doorheen gingen. Na het barbequen wilden we nog even gezellig op stap gaan, maar helaas.... Alle kroegen sloten om precies 00.00 uur, want op 1e kerstdag mocht er alleen alcohol worden gedronken tijdens het eten.
Dus zo konden we redelijk fris aan onze 1e kerstdag beginnen. Er werd goed voor ons gezorgd in het hostel. We begonnen 's morgens met pannekoeken en champagne en 's middags kregen we een heerlijk kerstmaal. De rest van de dag deden we vooral spelletjes met een groepje backpackers.
Toen brak 2e kerstdag alweer aan oftewel BOXING DAY!!! Een dag waarop het zwart zag van de mensen in de stad, want op deze dag was het grote uitverkoop in de winkels. Ook kwamen er deze dag veel nieuwe films uit in de bioscoop. Wij besloten deze dag gewoon lekker op een terrasje te gaan zitten en enkele pilsjes te nuttigen. 's Avonds waren de kroegen gelukkig weer open en iedereen wilde dus weer vol gas op stap. We gingen met wat andere Nederlanders en Duitsers op stap en het werd een leuke avond.

Vrijdag was het vooral een dag van lekker bijkomen van de kerstdagen. 's Middags maakten we een wandeling in de Botanic Gardens en 's avonds maakten we een rondvaart in het donker over de Brisbane River. We hadden die rondvaart al een keer gemaakt in het licht, maar nu 's avonds was het veel mooier omdat je nu een prachtig zicht had op de verlichte stad. We sloten de dag af met een drankje in de stad, waar onze Chinese vriend Shang een rondje weggaf vanwege zijn vertrek uit Brisbane.
Zaterdag gingen we lekker zwemmen in het zwembad bij het hostel. 's Avonds hadden we allemaal geen zin om op stap te gaan, dus besloten we 's avonds naar de bioscoop te gaan. We gingen met de Nederlanders van ons hostel naar 'The secret life of Walter Mitty'. Het was een leuke film en rond 12en kwamen we weer terug in ons hostel, dus we hadden de zaterdagavond mooi opgevuld.
Zondag gingen de temperaturen nog verder omhoog richting de 37 graden. Een dag om dus weinig te gaan doen. Er bleek een straat verderop een kroeg te zijn waar elke zondagmiddag van 2 tot 4 Happy Hour was. We gingen daarheen met enkele Duitsers en na enkele kannen bier gingen we 's avonds op tijd naar bed.

Maandag 30 December was weer een hele warme dag. Dirk wou graag een keer de nieuwe film van 'The Hobbit' zien. We besloten 's morgens al op tijd kaartjes te kopen, want deze film draaide 6x per dag en was bijna elke keer uitverkocht. We hadden gelukkig nog genoeg keus en konden dus 's avonds naar de film gaan. 's Middags gingen we eerst nog even plonsen in het zwembad en na het avondeten gingen we dus naar de bioscoop. Het was een film in 3D die ruim 3 uur duurde, maar het was zeker de moeite waard.

Toen brak Oudjaarsdag 31 December aan, de laatste dag van het jaar 2013. We wilden perse goeie plaatsen hebben voor het vuurwerk 's avonds. Er werd ons wijsgemaakt dat we al rond 11 uur aan de rivier moesten gaan zitten, want het zou rond dat tijdstip al behoorlijk druk zijn. Toen we daar rond half 12 aankwamen was het nog behoorlijk rustig, maar met wat eten, drinken en spelletjes bij de hand kwamen we de dag wel door. Het was wel erg jammer dat er nergens alcohol gedronken mocht worden. Ook de pers was volop aanwezig en Dirk werd zelfs nog geinterviewd door een mooie verslaggeefster. Er werd aan 'weerman' Dirk gevraagd hoe hij over het weer dacht vandaag, want het zag er behoorlijk regenachtig uit. Dirk vertelde vol overtuiging dat het vandaag gewoon droog zou blijven en hij kreeg nog gelijk ook. Het was een zeer gezellige jaarwisseling met prachtig vuurwerk. Natalie, een Nederlands meisje uit ons hostel, had zelfs heerlijke oliebollen gebakken deze dag, dus onze jaarwisseling was BIJNA helemaal compleet. We hadden helaas alleen nog geen biertje op het nieuwe jaar kunnen drinken. Dus toen om 00.30 uur het vuurwerk was afgelopen gingen we met z'n allen vlug naar de kroeg om op het nieuwe jaar te gaan proosten.

Na de nodige biertjes in de stad was Nieuwjaarsdag vooral een dag om lekker uit te slapen. 's Middags namen Dirk en ik nog een lekkere nieuwjaarsduik bij de City Beach en verder deden we niet veel bijzonders. Ook 2 Januari was vooral een dag van lekker niksen op het strand van City Beach. 's Avonds gingen we nog een film kijken in het hostel, maar ik ging al op tijd naar bed. Want de volgende dag, vrijdag 3 Januari, moest het dan EINDELIJK gaan gebeuren......

Vrijdag 3 Januari, 04.30 uur ging de wekker al. Ik moest namenlijk al om 05.50 uur op het station in Brisbane klaarstaan. Daar werd ik dan opgepikt om met een busje naar Byron Bay te gaan. In totaal met 18 personen vertrokken we richting Byron Bay voor de ECHTE nieuwjaarsduik van dit jaar: ik ging namenlijk SKYDIVEN vandaag. Dirk ging vandaag niet mee, want hij gaat dit pas later dit jaar een keer doen. Ik keek al dagen uit naar deze dag, maar was toch wel een beetje nerveus voor de sprong. Na een reis van ongeveer 3 uur kwamen we aan in Byron Bay. Toen was het inchecken en wachten tot je geroepen werd voor de sprong. Het wachten was echt slopend, ik werd langzaam aan steeds zenuwachtiger. Toen kwam het moment daar dan: na wat instructies ging ik vol goede moed het vliegtuig in. VERSTAND OP NUL EN GAAN!!! was mijn motto vandaag. We gingen de lucht in en op 14.000 ft was het dan zover: tijd om te gaan springen. Ik was de laatste die moest gaan springen, maar veel tijd om na te denken was er niet. Voordat ik het in de gaten had viel ik al uit het vliegtuig. Het was echt zooooo ontzettend gaaf, ik zou zo weer een keer willen. Vooral de vrije val van 60 seconden was onbeschrijfbaar. Na een half uur kreeg ik een prachtige DVD met een film en foto's van de sprong overhandigd. Krijg er nog steeds kippenvel van als ik het terugzie. Met een top-gevoel ging ik met de bus weer terug naar Brisbane om Dirk en de anderen over mijn sprong te vertellen.

Het jaar 2014 is voor mij onvergetelijk gestart: ik durf nu wel te zeggen dat mijn reis naar Australie nu al helemaal geslaagd is. Nog maar 3 weken voor de boeg en er staan nog genoeg mooie dingen op het programma. Aankomende dinsdag gaan we voor 3 dagen naar Fraser Island, het grootste zandeiland van Australie. Hopelijk gaan we daar weer een heleboel mooie dingen beleven. TOT SNEL!!! HOUDOE!!!!

• 16 Januari 2014 - 11:37

Jos En Lea:

Hey Kevin

Aangezien je weer bijna terug in Nederland bent, of beter gezegd; " IN DE PEEL" willen we je bedanken voor de gedetailleerde verhalen waarmee je ons steeds weer op de hoogte hield.

Eén ding is zeker, de afgelopen tijd heb je zo'n geweldige levenservaring opgedaan waar je nog héél lang en met héél veel plezier op terug kunt kijken, dat is wel duidelijk.

Daarom, alvast 'n bijzonder mooie afsluiting van "jouw wereldreis" en tot gauw..

HOUDOE EN BEDANKT!!