Regenachtig weer in Melbourne... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu Regenachtig weer in Melbourne... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu

Regenachtig weer in Melbourne...

Blijf op de hoogte en volg Kevin

07 December 2013 | Australië, Melbourne

Daar zijn we dan weer vanuit Melbourne. Afgelopen dagen waren zeer bewolkt met regelmatig wat regen en temperaturen tussen de 15-19 graden. (POEH POEH WAT KOUD).
Dus de jas en de lange broek konden uit de tas gehaald worden. Wat zijn we eigenlijk toch ook alweer verwend met het goede weer hier, maar een paar dagen afkoeling was ook wel lekker. Maar gelukkig zijn de vooruitzichten vanaf vandaag weer goed met temperaturen richting de 27 graden. Dus kunnen we vandaag met een heerlijk temperatuurtje de verjaardag van Dirk gaan vieren!!!

Afgelopen dinsdag 3 December was het nog redelijk weer. Het was ook de dag dat ons mam jarig was. Samen met ons pap en Daphne hadden we haar om 00.00 uur Nederlandse tijd verrast door via skype 'lang zal ze leven...' te zingen. Dat was wel leuk.
Bij ons was het 10 uur 's morgens, dus voor ons was de dag al begonnen. 's Middags maakte we een rondje langs de sportstadions in Melbourne. Als eerste namen we een kijkje bij het Olympic Park, want in 1956 zijn in Melbourne de Olympische Spelen geweest. Dat was mooi een keer gezien te hebben. Daarna gingen we door naar Melbourne Park, want daar worden elke jaar de Australian Open gehouden. Dat is 1 van de 4 grootste tennistoernooien van de wereld. We konden helaas geen kijkje nemen in de Rod Laver Arena of Hisense Arena, want het was er behoorlijk druk vanwege de concerten van Justin Bieber. (Dus heel veel beveiliging en gillende meiden).

Woensdag 4 december werd vooral een regenachtige dag, maar gelukkig hadden we al voorzorgsmaatregelen genomen. We hadden in een boekje gelezen dat er in het Melbourne museum een tentoonstelling was over 50 jaar 007 oftewel James Bond. We wilden dat graag een keer zien en vandaag was daar natuurlijk een goed moment voor. En het was zeker de moeite waard: een mooie tentoonstelling waar je vooral veel kostuums en attributen uit de films kon bekijken. Maar ook kwam je te weten hoe de films werden gemaakt en hoe de stunts werden bedacht. Erg indrukwekkend om een keer gezien te hebben. We namen daarna nog een kijkje bij wat andere tentoonstellingen en zo hadden we de dag weer mooi opgevuld. ´s Avonds kwam er heel toevallig een James Bond film op televisie. Dus zo konden we meteen bekijken of we dingen uit het museum herkende in de film. Dat lukte vrij aardig en was wel leuk om te zien.

Donderdag 5 december: Sinterklaas in Nederland.
Dat feest gaat dit jaar helaas aan onze neus voorbij, want Sinterklaas kennen ze niet hier in Australie. Wij moeten al geruime tijd de kerstversiering aanzien en de klanken van kerstmuziek aanhoren. Dat is heel raar om mee te maken, want normaal rond de kerst loop je thuis niet in je korte broek en is het rond de 30 graden.
Helaas was het vandaag weer een regenachtige dag met temperaturen rond de 15 graden. De lange broek en jas konden weer uit de kast, want het voelde behoorlijk koud aan.
´s Morgens bleven we in het hostel en gingen we wat biljarten. Ook was er een belangrijke cricket-wedstrijd op televisie tussen Australie en Engeland. Een Australische jongen probeerde ons de spelregels uit te leggen, maar heel veel wijzer werden we er niet van. Een behoorlijk saaie sport die dagen kan duren.
`s Middags besloten we is een ouderwets potje te gaan bowlen. Het ging vrij aardig en we gooiden regelmatig strike of spare. We speelden 3 potjes en helaas voor Dirk won ik ze alledrie. Maargoed, we hadden weer een mooi middagje gehad.
Het was weer donderdagavond, dus we dronken standaard weer een pilsje in de kroeg.

Toen was het alweer vrijdag 6 december. Vandaag liepen we naar Albert Park, want eens per jaar komt ook de Formule 1 naar Melbourne voor de GrandPrix van Australie.
Vol verwachting gingen we die kant op om een kijkje te gaan nemen.
De race wordt altijd verreden rondom het Albert Lake, maar toen we daar aankwamen had het weinig weg van een racecircuit. We wisten dat het deels een stratencircuit was en zagen ook aan het asfalt van de openbare weg dat het gebruikt werd als racebaan.
We vroegen aan een man waar we meer van het circuit konden zien. We volgden zijn instructies op, maar hij vertelde wel dat we er niet teveel van moesten verwachten. Want de Formule 1 is de enigste race die er gehouden wordt en 4 weken voor aanvang van de race wordt alles pas opgebouwd. En dat bleek ook zo....
Het enigste waaraan je kon afzien dat het een racecircuit zou zijn, was het gebouw van de pitstraat. Maar dat zag er ook zeer verlaten uit, er was zelfs geen tribune te zien. Ook het rechte stuk en de pitstraat bij start/finish werden nu gewoon gebruikt als openbare weg.
Dat was wel raar, maarja we kunnen nu wel zeggen dat we op het circuit van Melbourne hebben gestaan.
´s Avonds gingen we de stad in om een goede kroeg te gaan zoeken, want om 00.00 uur ging Dirk´s verjaardag beginnen. Bij de 2de kroeg was het al raak: een Ierse pub waar een duo goede live-muziek ten gehore bracht. Het was een gezellige avond en we hadden zo een goed begin gemaakt aan de verjaardag van Dirk.

Na het avondje stappen hebben we vandaag lekker uitgeslapen tot 12 uur. Het weer vandaag is super (26 graden) en nu gaan we verder met het vieren van Dirk´s verjaardag. PROOST!!!!