My birthday in Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu My birthday in Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu

My birthday in Australia

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

09 November 2013 | Australië, Perth

Na enkele dagen net buiten Perth gevestigd te zijn, zitten we nu in Perth City. Bij onze aankomst bij ons nieuwe hostel, werden we al meteen vriendelijk ontvangen. We zagen meteen dat er hier heel veel backpackers van onze leeftijd zaten, dus dat was al stukken beter dan waar we eerst zaten.
Al snel maakten we wat kennis met wat Duitse en Franse backpackers.
Ze vroegen of we die avond met hun mee op stap gingen, want het bleek op woensdag flink los te gaan in Perth. We besloten om mee te gaan, want zo leer je meteen wat mensen kennen.
We gingen naar een discotheek op enkele minuten lopen van ons hostel, maar al snel kwamen we erachter dat iedereen naar die discotheek ging. Er stond een lange rij buiten en we besloten achteraan te sluiten.
Maar na een klein uur zagen we dat het niet erg opschoot, dus toen zijn we naar een andere kroeg gegaan. Ook dat bleek geen succes te worden, dus het werd een behoorlijke saaie avond.

Toen was het alweer donderdag: we sliepen eerst lekker uit en ´s middags besloten we een voetbal te gaan kopen in de stad.
Dat viel niet mee, want voetbal is in Australie geen erg grote sport.
Toen we er uiteindelijk eentje gevonden hadden, besloten we een balletje te gaan trappen in het park tegenover ons hostel.
Die avond brachten we door in de gezamenlijke ruimte in het hostel, waar we wat (bier)spelletjes deden en een praatje maakte met andere backpackers.

Vrijdags besloten we naar Fremantle te gaan, een dorpje gelegen aan de zee wat vooral leefde van de visserij en de toeristen. We gingen er met de trein heen en toen we daar waren maakten we een wandeling door het dorp om wat te gaan verkennen.
We bezochten de haven waar een standbeeld stond van Bon Scott, de voormalig zanger van de band ACDC.
Daarna besloten we om de Fremantle Prison te gaan bezoeken, een gevangenis die sinds 8 November 1991 is gesloten. En toevallig op die 8 november, maar dan in 2013, maakten wij een rondleiding mee in deze gevangenis. Een zeer interesante rondleiding waardoor we veel te weten kwamen over het gevangenisleven in Australie, en ik zal je zeggen die was niet prettig, wat een hel daar. Vooral de ruimte waar de executies plaatsvonden was apart om te zien.
Toen de rondleiding af was besloten we wat te gaan eten in het centrum van Fremantle. Na een lekkere lunch pakten we de bus naar the beach, waar we even lekker een duik in de zee namen en fijn op het strand wat konden relaxen. En dat was zeker genieten zo met temperaturen rond de 30 graden. Daarna pakten we de bus terug naar het centrum van Fremantle, waar we nog een rondje door het dorp liepen en daarna besloten we met de trein terug te gaan naar Perth.

Toen kon het gaan beginnen: we besloten met een grote groep uit ons hostel naar Perth City te gaan voor een avondje flink te gaan stappen.
DE avond waarin om 00:00 uur mijn verjaardag ging beginnen.
We hoopten natuurlijk, na die saaie woensdagavond, dat deze stapavond beter zou worden. En dat werd het ook...
Eerst dronken we met z'n allen gezellig een pilsje in een gezellig kroegje, waarna we besloten naar een discotheek te gaan.
En daar was het echt feest, het was echt een geslaagd begin van mijn verjaardag waarbij we rond 4 uur weer arriveerden in ons hostel.

Na die zware stapavond werden we dan op m'n verjaardag zelf ook pas om 1 uur 's middags wakker. De meesten hadden het zeer zwaar te verduren vandaag!?! Raar haha?!? De Duitse meiden zongen nog Happy Birthday voor mij en zo kon ik nog wat felicitaties ontvangen.
We gingen vanmiddag nog even lekker relaxen in het park hier vlakbij, dat was wel fijn met de temperaturen vandaag, want het was echt warm. We besloten een doos van 24 flessen bier te kopen en zijn die nu lekker op aan het drinken. Misschien dalijk nog even op stap, maar dat zien we nog wel.

Iedereen hartelijk bedankt voor alle felicitaties!!!
Het was even raar zo voor de eerste keer zonder familie en vrienden, maar het was een prachtige ervaring om zo in Australie met een temperatuur van boven de 30 graden mijn verjaardag te vieren.
En vooral om dit ook met zoveel verschillende mensen te vieren.
Daarom ook alle Duitse, Franse, Spaanse, Engelse en Australische backpackers bedankt voor deze mooie verjaardag!!!

Jullie horen snel weer van me....

• 09 November 2013 - 16:54

Theo:

Jonge jonge wat hebbe jullie een zwaar leve nog
    eve en ik krijg medelijde met jullie

• 09 November 2013 - 18:54

Anneke:

Kevin,van HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag. Ik lees wel dat je daar al het een en ander hebt ondernomen,hartstikke mooi. Laat de biertjes maar lekker smaken. Proost op jou verjaardag. Grtjs Anneke,Joey en Mike