Nog steeds in Perth... - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu Nog steeds in Perth... - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Perth...

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

14 November 2013 | Australië, Perth

Daar zijn we dan weer...
Mijn verjaardag zit er weer op, het was een leuke dag met vooral veel bier en natuurlijk een prachtig weertje met temperaturen van ruim 30 graden. De zondag brak aan en het was vooral een dagje van lekker lamballen.
We sliepen lekker uit tot 12en en besloten onze eerste wasjes maar is te gaan draaien. Even wennen zo de eerste keer, maar het verliep allemaal zeer goed. De kleren hadden gelukkig nog de goeie kleuren behouden haha! Na alles weer gewassen te hebben, konden we de komende dagen dus weer vooruit met onze schone kleren.
's Middags hadden we afgesproken om bij Ome Ad en Tante Truus op bezoek te gaan. Toen we daar aankwamen hadden we helaas net Bianca en David misgelopen, dat was wel jammer. Tante Truus gaf ons het nummer van Bianca, zodat we nog een keer bij hun langs konden gaan.
We dronken een paar pilsjes met Ome Ad en na veel gezwets gingen we aan tafel om nog even lekker wat te eten. Wat zeer goed smaakte.
Het begon donker te worden en we besloten maar weer richting ons hostel te gaan, maar helaas reden er geen bussen meer.
John, de dokter van Tante Truus, wilde ons wel even naar het station in Midland brengen, zodat we met de trein terug naar Perth konden gaan.
Toen we in ons hostel terugkwamen, werd ons gevraagd om nog een pilsje in de stad te gaan drinken. Maar toen we in de stad aankwamen bleek helaas dat alle kroegen al dicht waren, tja wat wil je he als je pas om half 12 besluit bier te gaan drinken.....

Dus na een vrij bierloze avond (dat mag ook wel eens), brak de maandag alweer aan. We besloten om naar de supermarkt te gaan en daar weer de standaard inkopen te doen voor het ontbijt/lunch. Wat mik, beleg en jus d'orange was zo'n beetje vaste prik voor ons. Zo konden we 's smorgens heerlijke tosti's maken. Ook besloten we deze keer om eten in te slaan voor 's avonds. JAJA we gingen dus voor de eerste keer een poging doen tot koken. We besloten makkelijk te beginnen met broodjes worst. En dat lukte vrij aardig.
's Avonds verliep over het algemeen verder vrij rustig, we besloten een paar Franse en Duitse backpackers een paar Nederlandse kaartspelletjes te leren. Ze begrepen het vrij snel en al gauw waren we met een vrij grote groep aan het kaarten. De avond vloog zo voorbij.

Dinsdag 12 November: We waren al enkele dagen wat op zoek naar werk, maar dat valt hier niet mee. Vooral omdat wij maar voor enkele weken willen werken. Er wordt veel gevraagd naar referenties in je werkervaring, want ze zijn er hier dol op om alles te controleren voordat ze je is aannemen. Het is dus een vrij ingewikkelde rompslomp om hier voor enkele weken aan het werk te komen.
Om het ons makkelijker te maken besloten we 's middags een white card te gaan halen. Dat is een pasje dat je moet hebben als je in de Construction oftewel 'De Bouw' wilt werken. We dachten dat dit een kwestie van een paar minuten was, maar het bleek een soort van Arbo-Cursus te zijn die de hele middag in beslag nam.
Het was een cursus over veiligheid en gezondheid in de bouw. We kregen eerst een video te zien en daarna moesten we een testje afleggen. Dat testje was wel een beetje het grootste probleem, dat viel niet mee voor mij met mijn matige Engels. Ik vreesde er een beetje voor of ik er voor zou slagen.
Maar het bleek het tegenovergestelde: toen we de test in hadden geleverd zagen we al snel dat de lerares van de cursus weinig moeite deed om de cursus nauwkeurig na te kijken en ze was dan ook in 2 minuten klaar. Het bleek al dat onze pasjes + certificaat op het bureau klaar lagen. Dus we waren toch vrij gemakkelijk geslaagd voor deze cursus. Dat was een grote opluchting en zo konden we vanaf nu zeggen dat we 'De Jongens van de Bouw' waren.
Toen we terugkwamen in ons hostel met onze behaalde White Card, besloten we er maar een pilsje op te drinken.
Weer gingen we deze avond koken: vandaag stond er wat uitgebreiders op het programma. We kookte rijst, bonen en kip. Tot onze verbazing smaakte het nog goed ook. Daarna even afwassen en we sloten de dag af met een paar bierspelletjes met wat Duitse en Engelse backpackers.

Wat er de woensdag en donderdag gebeurde laat ik jullie weten in mijn volgende verslag, want anders wordt dit zo'n lang verhaal....

Bye Bye

• 14 November 2013 - 19:08

Miranda:

Ha Kevin en Dirk.

KOKEN en onze Kevin, dat had ik wel eens willen zien.Maar zoals ik begreep was het goed gelukt. Dus als je weer terug bent in Nederland mag je voor ons ook eens je kookkunsten laten zien hahahahaha.
    Zo zie je maar.Zelfs kleding wassen gaat je goed af.Geniet er samen maar van.Doe de groeten aan Bianca en Dave, en natuurlijk aan Ome Ad en tante Truus.We horen wel weer.... Groetjes van mam en natuurlijk van ons pap en Daphne.XXXXX