Op zoek naar een vervolg van onze reis... - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu Op zoek naar een vervolg van onze reis... - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een vervolg van onze reis...

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

16 November 2013 | Australië, Perth

Woensdag 13 November:
Vandaag besloten we maar is keer lekker naar het strand te gaan. We gingen naar Scarborough Beach, dat is een plaatsje aan de kust vlakbij Perth en ook de woonplaats van Bianca en David. We gingen er met de bus heen. Het was weer heerlijk weer vandaag in Perth: alweer dik in de 30 graden. De zee was prachtig en helder blauw en er waren zeer grote golven. Het was dus een genot om een duik te nemen.
Het waaide flink op het strand, dat was wel fijn met de hoge temperaturen, maar nadeel was wel dat het zand op het strand alle kanten op waaide. Het was dus geen pretje om even lekker op een handdoek op het strand te gaan liggen. Na 1,5 uur was het wel weer genoeg. We waren weer wat bijgekleurd en na een frisse duik waren we weer opgeknapt. We deden nog wat boodschappen en pakte toen de bus weer richting Perth.
Toen we aankwamen bij ons hostel bleek dat we toch wat verbrand waren op het strand, dus we smeerden ons maar vlug in met wat after sun. ´s Avonds weer koken en daarna gingen we op stap met wat andere backpackers uit ons hostel. Want woensdagavond was DE stapavond voor backpackers en studenten in Perth. We gingen als eerste weer een kijkje nemen bij de Mustang Bar, maar daar stond weer een gigantische rij buiten, dus besloten we al snel door te lopen naar de Bras Monkeys om daar enkele pïlsjes te nuttigen. Het was weer een geslaagd avondje.

Donderdag 14 November:
We sliepen wat uit tot 11en na onze stapavond. Het was een behoorlijk saaie dag. We deden weer wat boodschappen en waren druk op zoek naar een vervolg van onze reis. We overlegde met een Engelse backpacker die we hier hebben leren kennen om mischien een roadtrip met een auto of caravan te maken van Perth naar Melbourne. Maar dat wilde nog allemaal niet echt vlotten. Hij was op zoek naar een auto en dan zouden we vrijdag wel verder zien. We besloten nog even met die Engelse backpacker, Tony is zijn naam, en een Franse backpacker naar de Bras Monkeys te lopen om daar even 1 pilsje te drinken. En het bleef ook bij 1 pilsje, goed van ons he!!!! Het was daar karoaoke avond en we namen daar een kijkje, maar heel wijs besloten we zelf om niet te gaan zingen.

Vrijdag 15 November:
Toen we wakker werden gingen we naar het park vandaag: handdoek, boekje en een zonnebril mee en lekker relaxen in het park. Want het was echt warm vandaag (35 graden) en zo lekker beschut onder die bomen met een heerlijk briesje was het goed vol te houden daar. Na enkele uren gingen we weer terug en gingen we kijken of Tony al wat wijzer was geworden over zijn plannen voor maandag. Hij had een auto gekocht voor maar 50 dollar van een andere backpacker en ging nu toch eerst proberen om werk te gaan vinden in Perth.
Dus we moesten een nieuw plan gaan bedenken. Daar zijn we nu druk mee bezig. Na veel zoekwerk deden we ´s avonds nog een bierspel met de Engelsen en ze namen het wel heel serieus. Er werd flink wat gedronken en daarna gingen we nog naar de stad om even op stap te gaan. We dronken een paar biertjes en gingen weer op tijd naar huis, want de Engelsen waren al redelijk bezopen. Heerlijk lekker slapen...

Zo, nu ben ik weer helemaal bij met m´n verhaal....
Tot snel maar weer... HOUDOE

• 16 November 2013 - 19:32

Lea:

Hey Dirk en Kevin,
    Jullie hebben 't goed bekeken en wij hier maar hard werken en kou kleumen.... ;-)
    Toch hoop ik, met jullie, dat er werk op jullie pad komt anders word 't wel heel (d-) zuur zo'n reis naar Australië!! Daarom heel veel succes en we blijven jullie volgen........groetjes, van ons allen uit Liessel