Bye Bye Perth... - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu Bye Bye Perth... - Reisverslag uit Perth, Australië van Kevin Brouwers - WaarBenJij.nu

Bye Bye Perth...

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

18 November 2013 | Australië, Perth

Nou hier zijn we dan voor de allerlaatste keer vanuit Perth.
Na 2 gezellige weken in deze stad hebben we besloten om een groot avontuur aan te gaan. Later meer hierover....

Eerst maar even beginnen met de zaterdag 16 November:
We waren die dag vroeg opgestaan om naar Scarborough te gaan, want we hadden met Bianca en David afgesproken om bij hun op bezoek te gaan.
Maar helaas kregen we rond 9en een berichtje van Bianca dat ze het bezoek helaas moest cancellen. Ze was namenlijk behoorlijk ziek geworden en het betrof een soort griepje die behoorlijk aanstekelijk zou zijn. Dus dat wilde ze ons niet aandoen, logisch natuurlijk.
Dus moesten we even een nieuw plan voor deze dag gaan bedenken. Net na de middag gingen we met twee Franse backpackers een hapje eten in de stad. Het eten smaakte goed en het was zeer gezellig.
Daarna besloten Dirk en ik even naar een reisbureau voor backpackers te gaan om te informeren naar het huren van een camper. De vriendelijke jongeman, alleen een beetje gay maargoed, belde enkele verhuurbedrijven op om wat prijzen te vergelijken. Na wat telefoontjes werden we heel wat wijzer: onze keuze viel al snel op een bedrijf dat redelijk nieuwe campers verhuurde, niet al te duur was en ook zo'n beetje alle accesoires bevatte die we nodig zouden hebben voor onderweg.
We boekten een camper voor 15 dagen en spraken af dat we deze dan in konden leveren in Melbourne. (Zo'n 3500 km verderop!!). Dus het grote avontuur kon vanaf maandag nu echt gaan beginnen. We waren zeer blij met deze keuze en zo gingen we met het goede nieuws terug richting ons hostel.
De laatste uurtjes van de middag brachten we door in het park tegenover ons hostel. Het was behoorlijk warm weer en we besloten lekker onder een boom in de schaduw te gaan zitten. Toen het wat begon af te koelen gingen we nog even voetballen met Tony en Liam, de twee Engelse Backpackers uit ons hostel. Toen we weer genoeg gesport hadden voor vandaag was het even vlug douchen en pakte we een biertje.
We deden voor de laatste keer nog een 'drinking-game' met de Engelsen en gingen toen met een groepje voor de laatste keer op stap in Perth. We gingen naar een Ierse pub en dat werd ook meteen de beste stapavond hier in Perth. Een gezellig kroegje met deze avond een bandje die zeer goede muziek maakte: U2, Fleetwood Mac, Kings of Leon etc.

Na een leuke afsluitende stapavond was het moeilijk opstaan op de zondagmorgen. Het eerste wat we deden was nog even 2 wasjes draaien, zodat we maandag met een tas schone kleren konden gaan vertrekken. Toen dat gebeurd was gingen we richting de stad om nog wat dingen te kopen voor onze reis: een kaart van Australie en een oplader voor onze telefoons in de camper. Daarna gingen we nog een (laatste) keer langs bij ome Ad en tante Truus. We kregen nog een heerlijk etentje en namen daarna afscheid en bedankten hen voor het goede ontvangst van ons in Australie.
Toen we terug in het hostel kwamen nog even vlug de was afhalen en alles klaarmaken voor onze lange reis. Alles was zo'n beetje klaar voor vertrek en toen kon ik gisterenavond nog even skypen voor de eerste keer met mam, pap en Daphne. Dat was wel leuk om ze even live op beeld weer te zien. Daarna gingen we heerlijk slapen.
En nu is dan de maandagmorgen aangebroken: even lekker gedoucht, de spullen gepakt en zojuist hebben we hier uitgecheckt. Even m'n verhaaltje aan het afmaken en dan kunnen we gaan vertrekken. Deze 1,5 week in de Witch Hat Backpackers waren vooral leuk, gezellig en zeer goed verzorgd. Echt een aanrader dus voor iedereen die een goede verblijfplaats in Perth zoekt. Het is raar om weer afscheid te moeten nemen nu. Want met bepaalde personen hadden we een zeer goede band opgebouwd. Maar gelukkig kun je in deze tijd goed contact houden via telefoon of facebook.

Dus we gaan nu onze camper oppikken en hopelijk met een mooie reis richting Melbourne in het vooruitzicht. Hopelijk kan ik onderweg snel weer van me laten horen....

Houdoe!!! Perth --->> Melbourne 3500 km to go!!!!

• 20 November 2013 - 13:55

Susan Van Helden:

Goede reis richting Melbourne jongens en laat ons smullen van de mooie verhalen en foto`s!!

groetjes Susan en de hele bende